Selasa, 2 September 2008

KisaH SbLm 1 RamaDhan


1 Ramadhan kembali lagi.. rindunyer aku pada 1 ramadhan.. telah sekian lamer kunantikan akhirnya tiba jugak.. alhamdullillah.. Tuhan telah memanjangkan umurku.. Thank U ALLAH.. emm.. tibernyer bulan ramadhan nie bermakna sudah terkurunglah syaitan2 yang ader bermaharajalela sebelum nie.. maka, kalau ader ler anasir2 lain, bermakna nafsu diri sendiri yang menentukan.. lama jugak tak memblog nie.. mungkin kerana kesibukan diri ini.. tapi untuk mengubati kerinduan ini, maka izinkan diriku ini mencoretkan segalanya... 30 ogos yang lepas, sebagai seorang guru, aku kene menghadiri sekolah kerana sekolah ganti. tapi tek der ler aper sangat.. sebab anak2 f5 ku terlibat dengan Larian Road Relay Merdeka... f4 pulak terlibat dengan kelas patriotik.. me.. just jadi ajk dokumnetasi ngan menunggu pelawat daripada PPD Daerah Larut Matang dan Selama... lamer jugak menunggu.. akhirnya tiba jua.. emm.. pelawat bahagian pendidikan khas.. aku nolong cekgu rashid je., jaga unit tanaman... emm.. sebelum aku teruskan, terluper pulak nak menceritakan kisah kemalangan keretaku.. uhuhuh.. teruk jugak.. maser tue ari jumaat 29 ogos... aku kuar ngan anakku.. mickey.. maser kat depan ambank pekan, aku pun gostan, gostan punyer gostan, terlanggar keter blakang.. uhuhu teruk gak.. penat aku.. tergamam.. first time kene langgar.. uhuhuh.. then brother tue salahkan aku.. dier nak jumper esoknyer.. penat ler aku memikirkannya macam maner nak bayar duit brother tue.. tapi aku raser bukan salah aku sorang.. brother tue yang salah.. parking kat tempat yang salah.. uhuuh.. keter dier teruk gak.. lampu blakang pecah.. bumper jatuh.. uhuhuh.. emm.. kiter balik ker 30 ogos balik... lebih kurang jam 12.30 tgh... brother asyik call aku jer... aku cakap ler aku ader hal... abis jer pelawat tue balik, aku terus g umah cik noh... amik cik noh... bawak g tempat kejadian.. pastu sampai jer tempat kejadian tue, broter tue call.. then cik noh slow talk ngan brother tuer.. penat gak aku dengan gabranya aku.. uhuhu... maka settel lah perkara tersebut... TERIMA KASIH kat cik noh... baiknyer dier.. then aku g makan maggie goweng.. pas tue aku g beli barang then balik skolah semula... uhuhu... petang tue ader lagi peristiwer nyer.. habis satu asrama sakit perut keracunan makanan.. dah jadi kes ler pulak.. kak jah, ira n the warden gang uruskan ler pasal kes tue.. aku pulak uruskan high table ngan ambang merdeka jer.. kelam kabut dibuatnyer.. sambutan high table dimulerkan dengan high table p4... semuanyer settel jer.. uhuhuh.. yang paling bestnyer.. aku dapat cabutan bertuah... samer ngan kak jah gak.. uhuhuh puas ler makan hamper... habis jer high tabler.. aku cabut salin baju untuk jadi mc ngan anak2 sambutan ambang merdeka pulak.. heheheh sajer jer menggatal.. sebab dah lamer sangat tinggal dunia ber program nie.. uhuhu hapening giler kami jadikan malam indah itu dengan penuh ke bestsannya.. uhuhu... macam2 aksi yang kami buat... tak kering gusi ler.. my boss pun sporting giler.. siap bacer puisi yang aku wat untuk dier lagi.. uhuhu.. etik 12 malam berlangsung dengan meriahnyer.. habis jer majlis tue.. aper lagi.. berkumpul ler kami anak beranak.. uhuhuh.. aku, mickey, afiq ngan omak.. terbungkang sampai ler pagi.. dah ler lewat bagun pagi tue.. uhuhuh... bagun jer terus aku kemas umah.. sebab ustaz nak bawak budak tahfiz tue duduk kat umah aku.. maka bertungkus lumus ler aku siapkan umah.. hehehehhe... siap jer umah, petang tue aku kuar ngan anak2 g tf value ngan cari kasut anak aku.. lepas tue balik umah, aku goweng bebola api, pastu aku siap2 balik umah.. balik umah, aku citer ler ngan family pasal eksiden ari tue.. terkejut gak family ku.. tapi tak der aper yang nak diceriterkan.. bende dah jadi.. lepas makan kat kedai, balik umah aku terus tidur.. ngantuk giler.. emm.. pagi nyer bagun sahur, mak masak nasi goweng ngan sotong.. pastu, habis jer sahur aku tengok tv jap.. pastu tidor... uhuhuh sampai ler ke petang nak berbuker.. hehehhe.. petang tue aku g amik rabbit kat umah mak ude... uhuhuh.. rabbit... emm.. buker lauk best.. terubuk bakar, sotong goreng kicap, sayur lemak.. uhuh sedapnyer... seronok sangat berbuka dengan family,... seronoknyer...lepas siap berbuker dan segalnya settel.. baru ler aku memulakan langkah kembali ke sekolah semula.... uhuhuh seronoknyer permulaan ramadhan ku ini... ahlan wasahlan ramadhan..

Tiada ulasan: